Ekonomi

Sigortam Var mı?

Sigorta işlemleri pek çok çalışanı yakından ilgilendiren konulardan biridir. Sigorta başlangıcı veya sigorta kesintileri gibi sürekli sorun olan konular hakkında pek çok kişi araştırma içerisine girmiştir. Özellikle bazı özel kuruluşlar, sigorta başladığını söyleyip aslında sigortayı ödemeyerek pek çok kişiyi mağdur etmektedir. Bu anlamda insanların sigorta işlemlerini takip edeceği düzenli bir sistem oluşturulmuştur. Peki, sigortam var mı? Sigorta sorgulaması nasıl yapılır? İşte haberin detayları!

Sigortam Var Mı? Nasıl Öğrenebilirim?

Eskilerde sigorta bilgileri için Sosyal Güvenlik Kurumuna başvuru yapılması gerekiyordu. Ancak yapılan yeni güncellemeler sayesinde sorgu işlemleri Sosyal Güvenlik Kurumu ile birlikte çalışan E-devlet kapısı üzerinden online olarak yapılmaya başlanmıştır. E-devlet kullanmayan kişiler için ise Sosyal Güvenlik Kurumunun Alo 170 hattı ile sigorta bilgi işlemleri verilmektedir.  Sigortam var mı? Sigorta sorgulama nasıl yapılır? İşte haberin detayları!

Sigorta Sorgulama Nasıl Yapılır?

sigortam var mı sigorta sorgulama

Sosyal Güvenlik Kurumu aracılığıyla oluşturulmuş “SGK Tescil Ve Hizmet Dökümü” bölümünden sigorta ile ilgili işlemler tamamlanabilir.

  • Site üzerinde açılan sayfa üzerinde ilk adım güvenlik adımlarının geçilmesidir. Bilgiler doğrulandıktan sonra “Kimliğimi Şimdi Doğrula” yazısına basılması gerekir.
  • Sayfaya girişte T.C kimlik numarası ve e-devlet şifresi bölümü doldurulur.
  • Ekranda hizmet dökümü bölümü içerisinde; kişisel bilgiler, çalışan iş yerine ait bilgiler, sigorta başlangıç tarihi, sigorta prim ödemelerinin süresi, yıllık kazanç toplamı ve işten ayrılma tarihlerine ilişkin tüm bilgiler yer almaktadır. Bu bölüm üzerinden kişi sigortam var mı? Sorusunun cevabını kolaylıkla bulabilir.

ALO 170 Sigorta Sorgulaması Nasıl Yapılır?

Sosyal Güvenlik Bakanlığına bağlı olarak çalışan ALO 170 hattı üzerinden sigorta bilgileri hakkında bilgi alınmaktadır. Bu çağrı hattı ücretli olarak çalışmaktadır. Ücret, faturalı hatlarda doğrudan fatura bedeline yansır.

ALO 170 aradıktan sonra operatörün yönlendirmeleri ile “sigorta hizmeti sorgulama” hakkındaki tüm bilgiler için 2’yi tuşlamanız gerekir. Çağrı merkezi üzerinde bulunan görevlinin soracağı sorulara eksiksiz ve doğru bir şekilde cevap verilmelidir. Sigorta konusunda her bilgi bu hat üzerinden kolay bir şekilde öğrenilmektedir. Alınan ücret fatura üzerinden yapılmaktadır. Buna dikkat edilmesi gerekir.

Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu